Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

XS650 Scrambler

9 maanden 3 weken geleden #831 door Hans Peter
Beantwoord door Hans Peter in topic XS650 Scrambler
Dat ding schreeuwt om de bekende Yamaha speedblocks.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

4 maanden 3 weken geleden #908 door Bas
Beantwoord door Bas in topic XS650 Scrambler

Ab Steens schreef : Eerst maar eens rustig afbouwen en gaan rijden. Kijken hoe hij zich gedraagt. Om het eventuele olieverbruik op te lossen zou het blok er weer uit moeten. Meestal zijn het olieschraapveren en/of klepseals.

Hey Ab, Zijn de klepseals te doen met het blok in het frame?
Mij lijken de olieschraapveren heel onwaarschijnlijk, aangezien het blok nauwelijks rookte toen ik aan de verbouwing begon.
Na een jaar stilstand (zonder olie die de seals smeren) is het roken begonnen.

4 maanden 3 weken geleden #909 door Ab Steens
Beantwoord door Ab Steens in topic XS650 Scrambler
Bas, laatst hebben Antoni en Fried bij een XS de distributieketting een tandje verzet met de motor in het frame. Dus het kleppendeksel moet er af kunnen. Maar dan moet je nog wel een truc verzinnen om de kleppen op hun zittingen te houden anders krijg je de veerschotels niet meer gemonteerd. Ik heb het zelf nooit zo gedaan, wellicht is er het internet iets over te vinden op een van de amerikaanse sites 650.com of zo. Youtube misschien ?

4 maanden 3 weken geleden - 4 maanden 3 weken geleden #910 door Ab Steens
Beantwoord door Ab Steens in topic XS650 Scrambler
Even googlen: valve seals without removing head
Hier wordt een touw gebruikt om de kleppen vast te zetten. Als het niet lukt kan het blok er altijd nog uit, maar ik denk dat het fijner werkt om dat meteen maar te doen en op een werkbank te werken. Succes, ben benieuwd naar de vorderingen.

4 maanden 3 weken geleden #911 door Bas
Beantwoord door Bas in topic XS650 Scrambler
Goed gevonden!
Ik ga het zeker proberen op deze manier, al is het alleen om de uitdaging.

2 maanden 4 weken geleden #929 door Allard Stroo
Beantwoord door Allard Stroo in topic XS650 Scrambler
Met stijgende verbazing de hele trits scrambler gelezen: hoed af! Wat een inzet en resultaat: enorm.

Tijd voor maken pagina: 0.213 seconden