Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

kleppendeksel

1 jaar 4 maanden geleden #1285 door Frank van de Warenburg
carterdeksel werd gestart door Frank van de Warenburg
Hallo,
morgen ga ik aan de slag met ontstekingstijdstip,maar heb nog een vraagje over een carterdekseltje aan andere zijde van de startmotor zie foto bijlage ik weet niet goed de benaming hiervoor en kan zodoende niets vinden hierover,ik kan in het werkplaats handboek van de club ook zo gauw niets vinden lekt een beetje olie en dat wil ik toch verhelpen ook op youtube vind ik zo gauw niks,  wat ik er achter aantref etc. mischien dat iemand me op weg kan helpen.
bij voorbaat dank groet Frenk.
Bijlagen:
1 jaar 4 maanden geleden #1286 door Oene Kingma
Beantwoord door Oene Kingma in topic carterdeksel
Het dekseltje heet een 'starter gear cover'.Het dekt een tandwiel van de startmotor en een tandwiel om een hulpas aan te drijven naar de andere kan van het motorblok af. En olie, dus eerst je olie af tappen. Zes boutjes los en het cartertdekseltje is eraf. Er zit een pakking tussen. Die kan je vernieuwen. Daarmee zal het lekken wel verholpen zijn. Of de pasvlakken moeten beschadigd zijn. 

Bijlagen:
1 jaar 4 maanden geleden #1287 door Frank van de Warenburg
Beantwoord door Frank van de Warenburg in topic carterdeksel
Oene Bedankt voor je antwoord zie het nu net ook in het werkplaatshandboek staan op blz. 220. beetje achterin geplaatst ik ga er mee aan de slag ben er weer mee geholpen
dank hiervoor.
Groet Frenk.
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 4 maanden geleden #1291 door Frank van de Warenburg
Beantwoord door Frank van de Warenburg in topic kleppendeksel
Hallo,
als ik het goed begrijp hebben oudere modellen pakkingen bij klepdeksels en zoals mijn 447 alleen maar rubber ringen,ik vraag dit omdat bij de pakkingset van van heiden
beide zitten waardoor ik op het verkeerde been werd gezet?
ook vraag ik mij af of het revisiesetje voor startmotoroverbrenging onder koppelingshuis veel werk is en wie daarervaring mee heeft.
MVG Frenk.
1 jaar 4 maanden geleden #1294 door Hans Prost
Beantwoord door Hans Prost in topic kleppendeksel
Yep, bij de vroege modellen werden pakkingen toegepast. Bij latere types zat er in de klepdeksels een groef gefreesd waar een rubber ring in past als afdichting. 
Mijn ervaring is dat pakkingen beter afdichten, zeker als deksel meerdere keren los is geweest. Kun je ook gewoon gebruiken bij de nieuwere types trouwens.
Ooit tijdens een vakantietrip een pakking geknipt uit een schoenendoos. Werkte wonderwel prima