Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Even voorstellen: Jeroen

1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #1275 door Jeroen Zomer
Even voorstellen: Jeroen werd gestart door Jeroen Zomer
Goedenavond allemaal,

Sinds november 2019 ben ik de trotse eigenaar van een XS650 SE uit 1978. Althans dat is wat op het kenteken staat, de vorige eigenaar heeft de motor flink aangepast. Met smaak naar mijn idee, maar van een SE is niet veel meer te zien. Inmiddels heb ik nog weer de nodige aanpassingen uitgevoerd, zoals het spuiten van tank en spatbord, een nieuw dekje op de buddy en (helaas) het verhogen van het stuur (de vorige eigenaar was 1,60m oid) om prettig te kunnen rijden. Het plan was om me er afgelopen jaar ook motorisch in te gaan verdiepen, maar dat is er helaas door de bekende omstandigheden nog niet van gekomen. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik daarbij wel wat hulp kan gebruiken. Tot op heden heb ik vooral gesleuteld aan 2-takt-yamaha's (lees: fs1). Het lastigste is dat ik niet goed weet wat normaal is, de motor start en rijdt altijd goed, maar trilt wel behoorlijk en ploft ook lichtjes als hij stationair loopt. Enfin, als de omstandigheden het toelaten zou ik daarom graag eens naar Barneveld komen om met een aantal geleerden naar het blok te luisteren. Met wat meer tijd in de toekomst zou een cursus mogelijk geen slecht idee zijn.

Hartelijke groet,

Jeroen Zomer, Utrecht
Bijlagen:
1 jaar 5 maanden geleden #1277 door Ronald Ommen
Beantwoord door Ronald Ommen in topic Even voorstellen: Jeroen
Nette bike Jeroen welkom.
1 jaar 4 maanden geleden #1295 door Bas
Beantwoord door Bas in topic Even voorstellen: Jeroen
Hey Jeroen, welkom!
Hij lijkt er inderdaad mooi bij te staan, veel plezier er nog van!
En met vragen kun je ook op het forum terecht. Het loopt niet storm qua aantallen, maar ze zijn welgemeend :)