Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Even voorstellen: XS650 met zijspan

6 maanden 1 week geleden #1255 door Diederik Kolb
Even voorstellen: XS650 met zijspan werd gestart door Diederik Kolb
Goedenavond, mijn naam is Diederik, 55 jaar en sinds kort de trotse eigenaar van een XS650 SE uit 1979 met zijspan. Samen gekocht met mijn motormaat, we zijn gek op oude motoren, vooral Yamaha's. Volgens kenteken uit 1982, maar dat is waarschijnlijk de datum dat het zijspan aangebouwd is. Ik heb al een paar XJ900 F in mijn bezit en een FJ1200, maar dit is de eerste zijspan. Eerste uitdaging is de startkoppeling aanpakken, want die slipt. Verder de gebruikelijke dingen als carburateurs reinigen, remmen controleren en vooral veel poetsen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

2 maanden 1 week geleden #1311 door Eric de Coster
Beantwoord door Eric de Coster in topic Even voorstellen: XS650 met zijspan
Dag Diederik, 

'Wat een gaaf ding!' was het eerste dat ik dacht toen ik deze zijspanmotor te koop zag staan. En ik heb er dan uiteraard ook op geboden...  * Sorry *

Ik denk dat jullie er iets moois van gaan maken en ben zeer benieuwd naar de vorderingen/resultaten. Stuur t.z.t. nog eens wat foto's daarvan alhier. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Groet,  Eric.

2 maanden 1 week geleden #1312 door Diederik Kolb
Beantwoord door Diederik Kolb in topic Even voorstellen: XS650 met zijspan
Ha, dus jij hebt de prijs opgedreven!   We hebben hem uiteindelijk voor 1700 euro gekocht, vind ik een koopje. Toen we daar kwamen bleek hij een paar honderd oude motoren te hebben staan in een enorme loods. Beetje uit de hand gelopen hobby blijkbaar. En verkopen wilde hij verder niets. 
We zijn al een tijdje ermee bezig, gelukkig dagje gebruik kunnen maken van de sleutelservice van de club, want er waren wat zaken die verprutst waren in het blok. Kijk maar op de FB pagina van de   Nu zijn we hem weer in elkaar aan het zetten, hopelijk gaan we in juni een proefrit maken!
Groet, Diederik

Bijlagen:

2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #1313 door Eric de Coster
Beantwoord door Eric de Coster in topic Even voorstellen: XS650 met zijspan
Een mooie prijs m.i. Volgens mij heb ik zelfs nog iets meer geboden later, voor "als de koper niet komt opdagen". 
Ik heb geen facebook etc. dus kan dat niet volgen. Maar ben in dit geval wel heel benieuwd naar het resultaat...
Groet,  Eric.

Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden