Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland Yamaha 650 Twin Klub Nederland

De Yamaha 650 Twin Klub Nederland is een vereniging van bezitters van de enige klassiek Japanse Engelsman met karakter. Een veelzijdige club waarin iedereen in het bezit van een Yamaha 650 staande twin, zich thuis kan voelen.

Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Even voorstellen.

2 jaren 6 dagen geleden #1188 door Gilbert Nuis
Even voorstellen. werd gestart door Gilbert Nuis
Hallo allen. Mijn naam is Gilbert 44 jaar en ben sinds ongeveer 2 maandjes in het bezit van een xs650SE uit 1980. Tenminste dat is het blok wat in het hardtail frame zit. Verder zit er weinig op wat op een xs650 lijkt. Maar de motor heeft potentie (als je er goed doorheen weet te kijken). De bedoeling is om hem stapje voor stapje om te gaan toveren in een oldschool bobber. Natuurlijk ben ik meteen lid geworden van de club want wat een kennis en leuke initiatieven zijn er hier te vinden. En aangezien ik niet heel veel verstand heb van motoren is alle hulp welkom. De eerst volgende aanschaf zal het toverboek van de club zijn, aangezien ik deze winter het blok ga aanpakken. De lijst met problemen is lang maar stapsgewijs kom ik er vast wel. Alvast bedankt voor de toekomstige hulp en hopelijk  tot ziens op 1 van de open dagen. 
2 jaren 6 dagen geleden #1189 door Bas
Beantwoord door Bas in topic Even voorstellen.
Welkom Gilbert!
Een plaatje zou fantastisch zijn ;)
En bezoek zeker eens de clubdagen om veel te leren over jouw fiets.

Mijn 5e versnelling was kapot, maar heel goed geholpen bij de club. Toch fijn om ervarings deskundigen naast je te hebben bij een nieuwe klus.
2 jaren 5 dagen geleden #1191 door Gilbert Nuis
Beantwoord door Gilbert Nuis in topic Even voorstellen.
Dankjewel Bas, 

Hierbij een foto van de huidige situatie. Tot nu toe de carburateurs gereviseerd, oliefilters vervangen plus de olie natuurlijk. Wat afstelwerk gedaan. Nu rijden tot de herfst en dan het blok eruit. En daarvoor kan ik aardig wat hulp gebruiken denk ik. Niks aan de motor is af op dit moment dus het wordt een meer jaren project.Misschien tot snel Bas
Bijlagen:
1 jaar 11 maanden geleden #1204 door Debby van Vugt
Beantwoord door Debby van Vugt in topic Even voorstellen.
Hallo allemaal!
Mijn naam is Debby en ik ben sinds kort trots eigenaresse van een xs650 uit 1978. Natuurlijk ook gelijk lid geworden van deze prachtige klub aangezien ik nog niets van motoren weet.
Ik zou er graag meer over willen leren, aangezien ik volgens mij ook al tegen wat bekende xs probleempjes aan loop. 
Wie weet tot ziens!

Gr, Debby
1 jaar 11 maanden geleden #1205 door Debby van Vugt
Beantwoord door Debby van Vugt in topic Even voorstellen.
Ik zie dat ik dit een beetje op de verkeerde plek heb gezet. Alle begin is moeilijk...